En Yeni Hikayeler

Zina Eden Adamın Hikayesi

"Keşke bıraksaydınız. Belki tevbe ederdi de, Allah tevbesini kabul ederdi"


Nuaym b. Hezzâl, babasını (Hezzâl)'ın, şöyle dediğini rivayet etmiştir:

Mâ'iz b. Mâlik babamın yanında kalan bir yetimdi. Mahalleden bir Ca­riyeyle cinsî ilişki kurdu. Babam kendisine:

"Rasûlullah (s.a.v)'e git, yaptığını haber ver. Belki senin için (Allah'tan) bağışlanma diler" dedi. Bunu, Mâiz için bir çıkış yolu bulunur umuduyla istemişti.

Mâiz, Râsûlullah'a gelip:

"Yâ Rasûlullah! ben zina ettim. Bana Allah'ın Kitabını (n hükmünü) uygula" dedi.

Rasûlullah ondan yüz çevirdi. Mâiz dönüp tekrar;

" Yâ Rasûlullah! Ben zina ettim. Bana Allah'ın kitabım (n hükmünü) uygula" dedi.

Rasûlullah yine ondan yüz çevirdi. Ama Mâiz tekrar dönüp: "Yâ Ra­sûlullah ! Ben zina ettim. Bana Allah'ın Kitabını uygula dedi." Nihayet bunu dört kez söyleyince, Rasûlullah (s.a):

"Sen bunu dört kez söyledin. Kiminle zina ettin?" dedi. Mâiz:

" Falan kadınla"

Onunla birlikte yattın mı? -Evet

Derin onun derisine değdi mi? -Evet

Onunla cinsel ilişkide bulundun mu? -Evet

Bunun üzerine Rasûlullah (s.a.v) recmedilmesini emretti. Mâiz, Harre'ye götürüldü. Recmedilip de (recmedilmeye başlanıp da) taşın acısını hisse­dince sabredemedi, (recmedildiği yerden) çıkıp kaçtı. Arkadaşları yetişe­mediği halde Abdulah b. Üneys yetişip, bir deve inciği aldı ona atıp öl­dürdü. Sonra Rasûlullah (s.a.v)'e geldi ve bunu kendisine haber verdi.

Rasûlullah (s.a.v):

"Keşke bıraksaydınız. Belki tevbe ederdi de, Allah tevbesini kabul ederdi" buyurdu.


İşte dostlar peygamber böyle bir peygamberdir. Hem Allah'ım emrinin yerine getirmesi için ceza verirdi. Hemde içinde ki merhametten dolayı da kaçmasını isteyip tövbe etmesini Allah'ın onu affetmesini isterdi..
Siz böyle bir peygamberin ümmetisiniz..

Allah okuyandan ve okuduğu kıssadan ders çıkarandan razı olsun..

Hiç yorum yok