En Yeni Hikayeler

Küp Altının Yeri

Bir arif diyor ki; Allâhu Teâlâ, sevdiği kullara 40 gün içinde 3 dertten birini verir; İllet, kıllet, zillet. Ya hastalık, ya fakirlik, ya itilip kakılmak. (selam sabah verilmemesi, kapılardan kovulması) Üçünü de vermediyse ve 40 gün geçtiyse, sen o zaman kork. Para gani, sağlık yerinde, herkes de hürmet ediyor; hapı yuttun.


Ve şu hikayeyi anlatır;
Adamın biri, altınları gömmüş. Ama gömdüğü yeri unutmuş. Gitmiş bir hocaefendiye, ‘Hocam ben altınları kaybettim. Derdim büyük. Altınları gömdüm, bulamıyorum. Çıldıracağım. Ne yapacağız demiş.’ O da, 'Yatsı namazından sonra başla. Sabaha kadar ibadet et’ demiş.
Başlamış, gece yarısını geçince aklına gelmiş. Gitmiş yerinde bulmuş. Çocuklar gibi sevinmiş. Gitmiş yatmış, uyumuş. Sabah kalkıp gitmiş hocaefendiye. 'Efendim çok teşekkür ederim. İlaç faydasını gösterdi. Ben altınları buldum’ demiş.
'Ne zaman buldun ?’ demiş hocaefendi.
'Gece yarısı.’ demiş.
'Bulunca ne yaptın ?’ demiş
'Yattım’ demiş.
Hocaefendi; 'Ben sana sabaha kadar ibadet et dedim. Bulana kadar ihtiyacından ibadet ettin ise, bulduktan sonra şükründen ibadete niye devam etmedin? 
Gördün mü, başın sıkışmayınca senden adam olmuyor işte.’

Hiç yorum yok